Informační systém AkordW obsahuje mimo jiné tyto pomocné programy:
- Zásobování
- DDHM
- Pracovní lístky
- Intrastat
- Tisk adres na štítky
Zásobování
- vystavení Objednávek -
Modul slouží k pořízení a sledování Objednávek nejen na materiál ze Skladu, ale i libovolných ostatních objednávek firmy.
Základní funkce programu:
- Pořízení Požadavků na objednání, nebo přenos těchto požadavků ze Skladů
- Pořízení Objednávek s využitím pomocných číselníků (především Adresáře) i pro několik firem
- Tisk objednávek v různých jazycích, jejich odeslání přímo e-mailem nebo e-faxem, tisk loga a razítka firmy na objednávce
- Evidence a sledování plnění objednávek v úzké vazbě na Sklady
- „Textové“ objednávky umožní snadné objednání služeb, nebo položek mimo Sklad
- Vzhledem k síťovosti agendy mohou mít přehled o stavu objednávek všichni pracovníci, kterým tuto možnost poskytnete. Části z nich pak můžete přiřadit právo Objednávky vystavovat.
Evidence DDHM
- drobný dlouhodobý hmotný majetek -
Program Evidence DDHM je určen pro všechny firmy, které vlastní jakýkoli drobný dlouhodobý majetek a chtějí jeho hodnotu časově rozlišovat (“odpisy“ na skladových účtech).
Základní funkce programu:
- Evidovat řadu položek u každého majetku
- inventární číslo, výrobní číslo
- název předmětu
- cena
- způsob a doba odepisování
- datum a způsob zařazení a vyřazení
- údaje o dodavateli
- umístění (středisko, oddělení, místnost)
- účetní údaje (účet, definice účetních pohybů)
- zodpovědná osoba
- čísla pořizovacích dokladů
- poznámka (libovolný text)
- Doplnit každou kartu obrázkem předmětu (digitální fotografie)
- Tisknout karty majetku
- Kompletně udržovat pomocné číselníky (dodavatelé, střediska, místnosti, osoby, ...)
- Exportovat všechna pořízená data do formátu MS-Excel k dalšímu použití
Pracovní lístky
- výpočet hrubé mzdy a nákladů na výrobky -
Základní funkce programu:
- Zaznamenání jednotlivých pracovních lístků pracovníka, které jsou určeny závodem, střediskem, osobním číslem pracovníka, výrobkem, operací, zakázkou a zadáním, zda se jedná o nedokončenou výrobu vidovat řadu položek u každého majetku
- Evidence příplatků za přesčas, odpoledne, noc, prostředí, svátek, sobotu, neděli a libovolné dva jiné příplatky na samostatných pracovních lístcích
- Evidence dovolené, paragrafu, náhrady za svátek, nemoci, absence, náhradního volna a neplaceného volna na samostatných pracovních lístcích
- Možnost zadání prémií částkou nebo procentem
- Možnost zadání odměn ( osobní ohodnocení, odměna z fondu vedoucího, cílová prémie, účelová odměna, odměna dle dohody, podíly, odměna za zlepšovací návrh, refundace a dva další libovolné celkové příplatky ); u všech možnost zadat, zda je rozpočítávat na výrobky, či nikoli
- Výpočet hrubé mzdy pracovníka, mzdových nákladů na výrobky dokončené i nedokončené výroby, mzdových nákladů na zakázku
- K možnost převodu počátečních údajů o pracovnících z agendy MZDY; možnost převodu hrubé mzdy do agendy MZDY
Intrastat
- statistické hlášení -
Statistické hlášení INTRASTAT je povinna podávat organizace uskutečňující dodávky zboží do zemí EU, případně pořizování zboží ze zemí EU, přičemž objem jejich vývozu či dovozu překračuje stanovenou částku. Hlášení obsahuje přehled o dodávkách za jednotlivé celní nomenklatury v členění dle států a některých dalších doplňkových položek.
Základní funkce programu:
- Zadávat ručně jednotlivé exportní i importní doklady, případně součty získané z vlastních tabulek (Excel).
- Integrovat data z jiných agend buď po dokladech nebo součtově za kódy celního sazebníku. Odbytové agendy MELCO jsou pro tuto integraci připraveny.
- Kontrola zadávaných dat na Celní sazebník a oficiální číselníky (země, kraje, transakce, kódy dodacích podmínek, druhů dopravy, měrných jednotek EU a zvláštních pohybů).
- Tisk výkazů ve tvaru oficiálního tiskopisu.
- Podávání výkazů elektronicky ve struktuře uváděné Generálním ředitelstvím cel a ČSÚ.