Mezi základní moduly ekonomické části informačního systému AkordW řadíme tyto agendy:
- Účetnictví
- Pokladna
- Faktury přijaté
- Banka
- Odbyt
- Sklady
- Mzdy
- HIM
Účetnictví
Účetnictví je centrálním programem celé ekonomické části systému Akord W. V programu jsou shromažďovány účetní a daňové náležitosti všech účetních dokladů pořízených v jednotlivých ekonomických programech sytému Akord W. Data jsou ukládána po jednotlivých letech, parametricky však lze období pro pořizování i zobrazování dat libovolně omezit.
Základní funkce programu:
- Pořizování obecných účetních dokladů (daňových i nedaňových) s možností využití kontace na stálý protiúčet
- Opravy vygenerovaných počátečních stavů proti počátečnímu účtu rozvažnému
- Interaktivní prohlížení účetních knih – deníku, hlavní knihy a obratovky s okamžitou možností opravy kontací z libovolné účetní knihy
- Kompletní soupisy účetních dokladů všech ekonomických agend včetně tisků soupisů zdanitelných plnění
- Automatické sestavení Přiznání k DPH s možností tisku do formuláře
- Automatické sestavení souhrnného hlášení
- Sestavení Přiznání k dani z příjmu právnických osob s možností tisku do formuláře
- Sestavení Přiznání k dani sailniční
- Vytvoření souborů XML pro elektronické podání Přiznání k DPH, Souhrnného hlášení, Přiznání k dani z příjmu právnických osob i Přiznání k dani silniční
- Možnost automatického odeslání vytvořených XML souborů prostřednictvím datové schránky
- Sestavení účetních výkazů na haléře i tisících Kč s možností automatické korekce zaokrouhlení
- Množství výstupních sestav včetně rozboru výsledků ze jednotlivé měsíce, rok celkem i porovnání více let
- Uživatelské nastavení většího počtu číselníků, které usnadňují pořizování dat
- Zabezpečení oficiálních změn formulářů na Přiznání k DPH, Přiznání k dani z příjmu právnických osob a výkazy
- Automatické provedení roční účetní uzávěrky a sestavení počátečních stavů nového roku
Pokladna
Pokladna je ekonomickým programem pro účetní a daňové vedení pokladní evidence.
Základní funkce programu:
- Pořizování příjmových a výdajových pokladních dokladů pro libovolný počet pokladen
- Vedení pokladen v tuzemské měně i ve valutách
- Využití předkontací i dalších číselníků pro pořízení pokladních dokladů
- Automatický tisk pokladních dokladů ihned po pořízení nebo dodatečně
- Možnost automatického párování pokladních dokladů s fakturami přijatými i vydanými
- Systém automatického zaokrouhlování pokladních dokladů
- Vystavení dokladů bez okamžité kontace s možností dodatečného rozkontování
- Inventura pokladny
Faktury přijaté
Program Faktury přijaté slouží k evidenci a následnému zpracování faktur přijatých různých typů a ke sledování dodavatelského salda i salda záloh.
Základní funkce programu:
- Evidence různých typů faktur přijatých
- běžné a zálohové faktury tuzemské
- běžné a zálohové faktury tuzemské v cizí měně
- běžné a zálohové faktury zahraniční
- proforma faktury, penalizační faktury, dobropisy a jednotné celní deklarace
- Sledování dodavatelského salda
- Sledování salda záloh
- Sledování likvidací faktur a vystavování likvidačních dokladů
- Provádění interních úhrad faktur a odpočtů záloh
- Tisk knihy přijatých faktur, knihy poskytnutých záloh a knihy likvidací
- Tisk příloh k fakturám a dalších pomocných sestav
- Kompletní údržba firemních číselníků (dodavatelé, střediska, předkontace, ...)
Banka
Program Banka slouží k evidenci bankovních výpisů, vzájemných zápočtů a pořízení příkazů k úhradě.
Základní funkce programu:
- Evidence bankovních výpisů a vzájemných zápočtů v tuzemské i cizí měně
- Párování úhrad s přijatými fakturami
- Provádění vzájemných zápočtů přijatých a vydaných faktur
- Vystavení příkazu k úhradě v tuzemské i cizí měně
- Elektronický platební styk
- zpracování příkazů k úhradě ABO
- načtení výpisu z banky
- Tisk bankovní knihy, bankovních výpisů a zápočtů s rozúčtováním a dalších tiskových sestav
- Kompletní údržba firemních číselníků (dodavatelé, střediska, bankovní účty, stálé platby, předkontace, ...)
Odbyt
- přijaté objednávky -
- dodací listy, prodejky, faktury -
- saldokonto odběratelů -
Modul Odbyt řeší kompletní odbyt firmy od evidence přijatých objednávek přes vystavení dodacího listu nebo prodejky za hotové, následnou fakturaci dodacího listu až po sledování saldokonta odběratelů, s přímou vazbou na Účetnictví, Sklady a jiné agendy MELCO.
Základní funkce programu:
- Pořizování přijatých objednávek od odběratelů, jejich postupné plnění z dodacích listů
- Pořizování dodacích listů s možností vazby na přijaté objednávky, automatického vystavení faktury k dodacímu listu a automatického generování výdejek ve Skladech
- Pořizování prodejek za hotové s přímou vazbou na účetnictví a s možností generování výdejek ve Skladech
- Automatické vystavení faktur na základě dodacích listů, vystavení faktury bez dodacího listu, vystavení zálohových faktur
- Sledování saldokonta odběratelů s možností prohlížení úhrad jednotlivých faktur
- Sledování salda záloh
- Pořízení údajů pro evidenci C-o-C přímo na dokladech
- Zadávání a sledování dat pro výkaz Intrastat
- Speciální režim Prodejna s možností vystavení prodejek a sledování pokladny
- Možnost importu dokladů z odloučených pracovišť
- Možnost přepočtu množství v jiné měrné jednotce na základě rozměrů
- Možnost podrobného členění výrobků a jejich zařazení do skupin
- Neomezený počet ceníků pro různé cenové skupiny
- Řada výstupních sestav členěných podle jednotlivých modulů včetně knihy vydaných faktur
Sklady
- materiály, polotovary, výrobky, zboží -
Modul zabezpečuje kompletní řízení a evidenci pohybu a stavu materiálu na skladech s možností pořízení Požadavků na dodávky materiálu, s vazbou na Účetnictví, Zásobování a jiné agendy MELCO.
Základní funkce programu:
- Vedení stavů a pohybů i několika skladů jedné organizační jednotky s možností snadného přeskladnění mezi těmito sklady
- Evidence zásob s oceněním výdeje průměrnou skladovou cenou
- Možnost prohlížení stavů, skladových karet, skladových pohybů
- Rozpočítání vícenákladů na příjemkách, přepočet příjemek v Cizí měně, pořízení Dopravy (včetně rozpočítání dodatečných faktur za dopravu)
- Aparát Nezúčtovaných příjmů
- Automatické zúčtování měsíčních pohybů do ÚČETNICTVĺ
- Další vazby na agendy Evidence C-o-C, Výkazy Intrastat, tisk Čárových kódů
- Pořízení výdeje pomocí Psion WA – „počítače do ruky“ – za možného využití čárových kódů materiálů
- Uložení pohybů a stavů za libovolně dlouhé období, průměrná spotřeba materiálu za určené období, vývoj spotřeby
- Inventury skladů
- Přepočty na množství v jiné m.j.
- Bezproblémový přechod mezi měsíci a roky
- Kusovník, evidence výdeje a užití Osobních ochranných prostředků a Nářadí
- Pořízení Požadavků na nákup materiálu s jejich přenosem do Zásobování
- Úzká vazba na agendu Zásobování – plnění Objednávek, příjem na základě objednávky, přehledné sestavy
Mzdy
- mzdová agenda firmy -
Modul Mzdy (PAM) umožňuje kompletní zpracování mzdové agendy libovolně velké a členěné firmy včetně možnosti bezhotovostních plateb, zúčtování mezd, odvodů, nemocenské, daní.
Základní funkce programu:
- Zpracování kmenových dat pracovníků včetně osobních údajů
- Zpracování dokladů o pracovní neschopnosti a výpočet náhrady za nemoc
- Předzpracování záloh na mzdy, tisk podpisových listin.
- Zpracování kompletní výplatní pásky s uživatelsky definovanými položkami pro jednotlivé skupiny zaměstnanců
- Rekapitulace a řada dalších přehledných sestav ( výčetky platidel, podpisové listiny, sestavy pro spořitelnu, hromadné platební příkazy ...)
- Tvorba souborů pro Homebanking v několika formátech
- Měsíční sestavy odvodů na sociální a zdravotní pojištění, měsíční hlášení pro zdravotní pojišťovny
- Automatická integrace do programu účetnictví s uživatelsky definovatelnými zúčtovacími vztahy
- Zpracování průměrů, součtových výplatních pásek a mzdových listů za libovolné období, výpočet povinného podílu osob se ZPS
- Kompletní zpracování ročního zúčtování daně a daňového zvýhodnění pracovníků
- Výstupy pro odesílání evidenčních listů (RELDP) a přihlášek/odhlášek k nemocenskému pojištění (ONZ)
- Výstup pro statistické sledování průměrných výdělků (Trexima)
- Možnost převzetí předzpracovaných dat z modulu PRACOVNÍ LÍSTKY, z jiných programů třetích stran (píchačky, apod. …)
Evidence HIM
- hmotný investiční majetek -
Program Evidence HIM je určen pro všechny firmy, které vlastní hmotný investiční majetek.
Základní funkce programu:
- Evidovat řadu položek u každého majetku
- inventární číslo, výrobní číslo
- cena
- způsob a doba odepisování
- datum a způsob zařazení a vyřazení
- údaje o dodavateli
- umístění (středisko, oddělení, místnost)
- účetní údaje (účet, definice účetních pohybů)
- zodpovědná osoba
- čísla pořizovacích dokladů
- technické údaje (rozměry, hmotnost, podrobný popis formou volného textu)
- poznámka (libovolný text)
- Daňově odepisovat majetek rovnoměrně i zrychleně podle platných daňových zákonů
- Účetně odepisovat podle vlastních odpisových plánů (lze zadat procento nebo dobu odpisu)
- Doplnit každou kartu obrázkem předmětu (digitální fotografie)
- Rychlé opravy jedné vybrané položky v celém souboru
- Tisknout řadu připravených sestav nejrůznějších typů (účetní, daňové a další)
- Tisknout karty majetku
- Kompletně udržovat pomocné číselníky (dodavatelé, střediska, místnosti, osoby, účty...)